JÉ, MARKETING... avagy Józan Ész a marketingben

2016. augusztus 23.

A marketinghez mindenki ért. Oké, de akkor miért nem sikerül minden márkának a csúcsra jutni?
A józan ész és a marketing kapcsolatáról dióhéjban.

A marketing nem agysebészet. Tényleg nem. Mi is a JÉ, azaz a Józan Ész elkötelezett hívei vagyunk. Sajnos mégsem igaz a hír, miszerint a marketinghez mindenki ért. 
Ugyanis ez is egy szakma, ami tanulható, és ami ennél is fontosabb, gyűjthető sok sok évnyi tapasztalat, ami a tanulás legfontosabb része.

A marketing könyvekben olvasható: KISS. Ez az elv a Keep It Simple and Stupid rövidítése, jelentése: EGYSZERŰSÍTS. 

Azt hiszem itt érezhető a tapasztalat jelentősége. Aki nem tanulta, és nincs gyakorlati tapasztalata, lehet nagyon kreatív és jó gondolkodó. De könnyen enged a csábításnak, ami eltéríti az egyszerűség, avagy a KISS magától értetődő elvétől. Miről is beszélek?

Épp egy nanotechnológiás vadászruházatot készítő startup kommunikációján dolgozunk. Végignéztem a világ összes vadászattal kapcsolatos tartalmát (na jó, biztos nem mindent, de rengeteget). Találtam csodálatosan kommunikáló márkákat. Két személyes kedvencem is van: A KUIU és a Harkila. Ők inspirálták ezt az írást. Nekik sikerült a KISS. Csók érte:)

Na de nézzük meg hogyan? Mit is jelent a KISS, avagy a JÉ a marketingben?

1. TEDD FEL A MEGFELELŐ KÉRDÉSEKET A CÉLJAIDAT ILLETŐEN (KINEK, MIT, MIÉRT, MIKOR, HOGYAN, MENNYIÉRT)

2. VÁLASZOLD MEG ŐKET KÖRÜLTEKINTŐEN

3. ISMERD MEG A CÉLKÖZÖNSÉGED ALAPOSAN (BÚJJ A BŐRÜKBE EGY NAPRA)

4. TŰZZ KI REÁLIS CÉLOKAT, LEGYEN HITELES MISSZIÓD, LEGYEN SAJÁT TÖRTÉNETED

5. ISMERD MAGAD - TUDD MIT TUDSZ ÉS MIT NEM (AZAZ TUDD MILYEN FELADATRA KELL PARTNERT TALÁLNOD!)

6. TALÁLD MEG A CÉLODHOZ VEZETŐ FRAPPÁNS ÜZENETET (VAGY TALÁLD MEG A MEGFELELŐ PARTNERT, AKI EZT JÓL MEG TUDJA FOGALMAZNI)

7. TALÁLD MEG A LEGJOBB ESZKÖZÖKET/CSATORNÁKAT AZ ÜZENETED CÉLBA JUTTATÁSÁHOZ (LÁSD PARTNER FELJEBB:)

8. TARTS KI, FIGYELJ A VISSZAJELZÉSEKRE ÉS MONITOROZD A TELJESÍTMÉNYED

9. VÁLTOZTASS, HA KELL, DE NE VESZÍTSD SZEM ELŐL AZ EREDETI CÉLODAT
 

Ugye milyen egyszerű? Tégy egy próbát! :)

 

Kommunikáció